Abdullah Akgün
Borsa İstanbul A.Ş., İş ve Ürün Geliştirme Direktörü
Abdullah Akgün
Borsa İstanbul A.Ş., İş ve Ürün Geliştirme Direktörü
Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünü 1993 yılında tamamlayan Abdullah Akgün, işletme yüksek lisans derecesini ABD’de Rensselaer Polytechnic Institute’den 1995 yılında aldı. 1996 ile 2019 yılları arasında Türk sermaye piyasalarının önemli kurumlarında önce araştırma uzmanı, sonrasında portföy yöneticisi olarak çalışan Akgün, Borsa İstanbul’da katılmadan önce ING Portföy Yönetiminde Hisse Senetleri Grup Müdürü olarak çalışmaktaydı. Abdullah Akgün 2019’dan bu yana Borsa İstanbul İş ve Ürün Geliştirme Direktörü olarak çalışmaktadır.
Ali Cem Suca
Türkiye Ürün İhtisas Borsası (TÜRİB), Aracılık Faaliyetleri Direktörü
Ali Cem Suca
Türkiye Ürün İhtisas Borsası (TÜRİB), Aracılık Faaliyetleri Direktörü
TR
Ali Cem SUCA, 1977 yılında Ankara’da doğdu. 1995 yılında Ankara Atatürk Anadolu Lisesi’nden mezun oldu. 2000 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesi İktisat bölümünden şeref öğrencisi lisans derecesi ile mezun olan SUCA, 2023 yılında TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nde İşletme yüksek lisansını tamamladı. SUCA, iş hayatına başladığı Sermaye Piyasası Kurulu’nda, 2001-2019 yılları arasında sermaye piyasası yatırım kuruluşlarının düzenlenmesi, gözetimi ve denetiminden sorumlu olarak çeşitli görevlerde bulunmuştur. 2019 yılı Nisan ayından itibaren Türkiye Ürün İhtisas Borsası A.Ş.’de Aracılık Faaliyetlerinden sorumlu Direktör olarak görevini sürdürmektedir.
Ayrıca, Sermaye Piyasaları Araştırma Merkezi (SEPAM) Kurucu Üyesi ve Yönetim Kurulu Başkanı, Yol Açık Yola Çık Derneği (YAYA) Kurucu Üyesi ve Genel Sekreteri, Sermaye Piyasası Meslek Personeli Derneği (SERMEP) Kurucu Üyesi ve Yönetim Başkanı olarak Sivil Toplum Kuruluşu çalışmalarını sürdürmektedir.
Bunlara ilaveten, çocukluktan itibaren ilgi duyduğu gastronomi alanına, @yemeksakayagelmez hesabı ile gastroinfluencer olarak katkı vermektedir.
EN
Ali Cem SUCA was born in Ankara in 1977. After graduating from Ankara Atatürk Anatolian High School in 1995, SUCA graduated from the Middle East Technical University with an honor degree in Economics in 2000, and completed his Master’s degree in Business Administration at TOBB University of Economics and Technology in 2023. SUCA started his career at the Capital Markets Board, where he served in various positions in the Department of Intermediary Activities from 2001 to 2019, responsible for the regulation, supervision, and oversight of capital market intermediaries. Since April 2019, he has been serving as the Director in charge of intermediary activities at the Turkish Mercantile Exchange.
Alparslan Budak
Trive Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Yönetim Kurulu Başkanı - Genel Müdür, Avrupa Bölge Direktörü
Alparslan Budak
Trive Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Yönetim Kurulu Başkanı - Genel Müdür, Avrupa Bölge Direktörü
TR
Alparslan Budak, Trive Investment Group bünyesinde Avrupa Bölge Direktörü olarak çalışmaktadır. Öncesinde, 1993-2001 yılları arasında Demir Yatırım'da çeşitli departmanlarda rol almış; 2001-2015 yılları arasında Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği’nde Genel Sekreter Yardımcısı, 2015-2017 yılları arasında Ekspres Yatırım'da Genel Müdür Yardımcısı, 2019-2022 yılları arasında Citibank A.Ş.’de Menkul Kıymet Hizmetleri Grup Müdürü olarak görev yapmıştır.
Alparslan, farklı dönemlerde, Uluslararası Yatırımcı Eğitimi Forumu Başkanı ve Başkan Yardımcısı; Uluslararası Menkul Kıymet Birlikleri Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi ve Gelişen Piyasalar Komitesi Başkanı; Avrasya Borsalar Federasyonu Destek Üyeler Komite Başkanı ve Asya Yatırımcı Eğitimi Forumu Başkanı olarak görev almıştır.
İzmir Fen Lisesinin ardından Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun olan Alparslan, University of Birmingham’da Para, Banka ve Finans yüksek lisansı yapmış olup halen Yıldız Teknik Üniversitesi’nde Finans Doktora Programına devam etmektedir.
Sivil toplum çalışmalarını Bilimler Derneği Kurucu Yönetim Kurulu Üyesi olarak sürdürmektedir. Finans ağırlıklı yazı ve makaleleri çeşitli mecralarda yayınlanmakta olup, Geleceğe Yatırım kitabının yazarlarındandır.
EN
Alparslan has been with the Trive Investment Group as Europe Region Senior Director since February 2022. Earlier, he held various positions at Demir Investment, a prominent investment company in Turkey, between 1993 and 2001. During 2001-2015, he served as the Assistant Secretary General at the self-regulatory organization; Turkish Capital Markets Association (TCMA). Later, he moved to Ekspres Invest, a full-service investment company, as the Executive Vice President. Between 2019 and 2022, he served as the Vice President of Securities Services at Citi Turkey.
During his tenure at the TCMA, he assumed several roles at international bodies, such as the Chairman of International Forum for Investor Education; Chairman of the Emerging Markets Committee and Advisory Committee Member at the International Council of Securities Associations; Chairman of the Affiliate Members’ Committee of the Federation of Euro-Asian Stock Exchanges; and Chairman and Founding Advisory Committee Member of the Asia Forum for Investor Education.
After graduating from the Izmir Science High School, Mr. Budak received his BA degree in Business Administration from the Bosphorus University and MSc degree in Money, Banking & Finance from the University of Birmingham in the UK. Currently, he continues his PhD Program in Finance at Yildiz Technical University.
Alparslan is a Founding Board Member at the Sciences Association. He is one of the authors of “Investing into Your Future”.
Arzu Tağhan
Erdem & Erdem Ortak Avukatlık Bürosu, Kurumsal İletişim Müdürü
Arzu Tağhan
Erdem & Erdem Ortak Avukatlık Bürosu, Kurumsal İletişim Müdürü
TR
Arzu Taghan Boğaziçi Üniversitesi Tarih bölümü ve İstanbul Üniversitesi Egzersiz ve Spor Bilimi mezunudur. Galatasaray Üniversitesi Sürekli Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi (GSÜSEM) Kurumsal İletişim ve Marka Yönetimi Sertifika Programı’nı tamamlamıştır. 2010-2013 yılları arasında Sinerji Eğitim ve Yönetim Danışmanlığı’nda Eğitmen Yardımcısı olarak görev yapmış ve ardından Macera Akademisi’nde eğitim, uluslararası spor yarışı organizasyonu ve etkinlik yönetimi alanlarında çalışmıştır. 2014 yılında katıldığı Erdem & Erdem Ortak Avukatlık Bürosu’nda Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev yapmaktadır.
EN
Arzu Taghan graduated from Boğaziçi University, Department of History, and Istanbul University, Department of Exercise and Sports Science. She completed the Corporate Communication and Brand Management Certificate Program of the Galatasaray University Continuing Education, Application and Research Center (GSÜSEM). Between 2010 and 2013, she worked as an Assistant Trainer at Sinerji Training and Management Consultancy and then worked in the fields of training, international sports race organization, and event management at Adventure Academy. She joined Erdem & Erdem Law Office in 2014 and continues to work as Head of Corporate Communications.
B. Aylin Alagöz
Entegre Raporlama Derneği Türkiye (ERTA), Genel Sekreter
B. Aylin Alagöz
Entegre Raporlama Derneği Türkiye (ERTA), Genel Sekreter
TR
YTÜ Çevre Mühendisliği mezuniyeti sonrası, “İstanbul’da Entegre Tıbbi Atık Yönetimi” konulu yüksek lisans tezi ve “Arıtma Çamurları ve Tarımsal Atıklardan Enerji (Biyogaz) Eldesi” konulu doktora çalışmaları eşliğinde Boğaziçi Üniversitesi Çevre Bilimleri Enstitüsü’nde 10 sene öğretim görevlisi olarak çalışmış olan B. Aylin Alagöz; "Yönetim Kurulu Üyesi" ve “Döngüsel Ekonomi Çalışma Grubu Başkanı” olarak katkı sunmakta olduğu "Boğaziçi Üniversitesi - Katı Atık Kirlenmesi Araştırma ve Denetimi Türk Milli Komitesi (KAKAD)" bünyesinde belediyeler öncelikli olmak üzere kamu ve özel kuruluşlara yönelik; kurumsal sürdürülebilirlik, döngüsel ekonomi, atık yönetimi, yenilenebilir enerji ve AB Çevre ve İklim Değişikliği Müktesebatına uyum gibi çevresel konularda ve ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından desteklenen çok sayıda projede koordinatör, danışman ve teknik uzman olarak yer almaktadır.
20 yıla yakın profesyonel kariyerinde çalışmalarını aktif olarak sürdürmekte olan B. Aylin Alagöz; hakemli ve sektörel dergiler ve konferanslarda yer alan makale, teknik rapor, değerlendirme, vb. 50'den fazla yayının bireysel yazarı olmuş veya yazar ekibinde yer almıştır.
Türkiye Belediyeler Birliği Sıfır Atık Komisyonu Danışma Kurulu Üyesi, Uluslararası Katı Atık Birliği (ISWA) İklim Değişikliği ve Atık Yönetimi Çalışma Grubu Türkiye Temsilcisi, Yuvam Dünya Derneği Bilim Kurulu Üyesi ve ISWA Genç Profesyoneller Grubu Türkiye Koordinatörü olarak akademik destek, eğitim, proje ve kapasite geliştirme konularında katkı sunmakta olan B. Aylin Alagöz; Mayıs 2021 tarihi itibarı ile Entegre Raporlama Derneği Türkiye (ERTA) Genel Koordinatörlüğü ve Eylül 2021 tarihi itibarı ile ERTA Genel Sekreterliği görevlerini yürütmektedir.
EN
B. Aylin Alagöz graduated from Yıldız Technical University, Department of Environmental Engineering in 2001. She worked as a research assistant for 10 years at Boğaziçi University, Institute of Environmental Sciences, where she carried her master's thesis on "Integrated Medical Waste Management in Istanbul" and her ongoing Ph.D. thesis on "Energy (Biogas) Recovery from Wastewater Treatment Sludges and Agricultural Wastes".
She is the Executive Board Member and Chair of the “Circular Economy Working Group of Boğaziçi University - Turkish National Committee on Solid Waste (KAKAD), where she provides consultancy to municipalities, public and private institutions on the subjects of integrated waste management, circular economy, corporate sustainability, renewable energy and Environment and Climate Change Acquis; takes part as a coordinator, trainer and technical expert in many projects/researches supported by national and international organizations.
Having a professional career of nearly 20 years; B. Aylin Alagöz is the individual author or the member of the author team of nearly 50 publications including articles, technical reports, reviews, etc. in national and international peer-reviewed and sectoral journals and conferences.
She continues to serve as an Advisory Board Member of “Zero Waste Commission of the Union of Municipalities of Turkey”; Turkey Representative of the “Climate Change and Waste Working Group” of International Solid Waste Association (ISWA); Advisory Board Member of “Yuvam Dünya Association” and Coordinator of “ISWA Turkey Young Professionals Group”.
B. Aylin Alagöz has been currently working as the Secretary General at “Integrated Reporting Association Turkey (ERTA)” as of September 2021, where she was a General Coordinator since May 2021.
Berna Sevindi
Foneria Portföy Yönetimi A.Ş., Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür
Berna Sevindi
Foneria Portföy Yönetimi A.Ş., Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür
TR
İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme ve Teknoloji bölümünde yüksek lisansını yaptı.
26 yıllık iş hayatının büyük bir kısmını üst düzey yönetici olarak geçirdiği finans sektöründe, banka iştiraki aracı kurumlar ve portföy yönetim şirketlerinde görev almıştır.
Çalışma hayatına 1997 başlayan Sevindi, 2015 yılına kadar Denizbank ve iştiraki şirketlerde Fon Operasyon ve Mali işler Bölümü Müdürü olarak çalışmıştır. Bu süre içerisinde tüm muhasebe işlemleri ile birlikte, fon kuruluş ve halka arz işlemleri, hisse senedi halka arz işlemleri, hazine operasyonu, fon birleşmeleri ve Takasbank ve MKK işlemlerinin takibi ve yürütülmesinde görev almıştır. Daha sonraki süreçte aynı görevle geçiş yaptığı Finans Yatırım Menkul Değerler A.Ş.’ de 2015 – 2018 yılları arasında birim yöneticisi olarak görev yapmıştır.
2019 – 2022 yılları arasında 24 Gayrimenkul ve Girişim Sermayesi Portföy Yönetimi A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır.
Sevindi, GYODER bünyesinde kurulan GYF Komitesi Başkanlığı görevini de yürütmektedir. Aynı zamanda Gayrimenkul Yatırım Fonları ve Muhasebe Uygulamaları kitabının yazarıdır.
2022 yılından beri Foneria Portföy Yönetimi A.Ş. yönetim kurulu üyesi ve genel müdürü olarak çalışma hayatına devam etmektedir.
EN
Berna Sema Yiğit Sevindi has a master degree in business and technology department of İstanbul Technical University.
During the majority of her 26 years experience, Sevindi worked as senior executive in the financial organizations of banks and asset management companies that are related to the banks.
From the beginning of her career, Sevindi worked for Denizbank Inc. and other financial companies related as the manager of Fund Operations Department until 2015. During this period, Sevindi managed all the financial administrative processes of funds such as fund establishment, public listing, Takasbank and Central Registry Agency works etc. Changing her institution, Sevindi worked for Finans İnvestment and Securities Inc. with the same job definition until 2018.
Sevindi worked for 24 Real Estate and Venture Capital Asset Management Inc. as Deputy General Manager between 2019 and 2022.
With the real estate experience she has, Sevindi, is the committee president of Real Estate Committee which is a part of GYODER. Also, she published her first book named Real Estate Investment Funds and Their Financial Aplications
Sevindi is a board member and general manager of Foneria Asset Management Inc. since 2022.
Burak Arslanpay
İnfina Yazılım A.Ş., Trade Ürünleri Genel Müdür Yardımcısı/Öneriver Yazılım Kurucu Ortak
Burak Arslanpay
İnfina Yazılım A.Ş., Trade Ürünleri Genel Müdür Yardımcısı/Öneriver Yazılım Kurucu Ortak
TR
İnfina Yazılım, Trade Ürünleri Genel Müdür Yardımcısı/Öneriver Yazılım Kurucu Ortak
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İngilizce İktisat bölümünden 1993 yılında mezun olan Burak Arslanpay, çalışma hayatına Deha Menkul Kıymetler ve Demir Yatırım borsa üye temsilcisi olarak başlamıştır. İnfina Yazılım’dan önceki profesyonel iş hayatında HSBC Yatırım, HSBC Portföy, Ziraat Portföy ve Garanti Portföy şirketlerinde yabancı işlemler yönetimi, hisse senedi ağırlıklı yatırım ve emeklilik fonlarını yönetimi yapmıştır. 2010 yılından beri İnfina Yazılım’ın bünyesinde emir yönetimi yazılımlarında ürün ekiplerini yönetmektedir. Aynı zamanda sermaye piyasalarında aracı kurum ve portföy yönetim şirketlerinin emir iletim ve yönetimi süreçlerine yönelik altı farklı EUREKA/TUBITAK projesi yürütmüş ve başarıyla tamamlamıştır. 2017 yılından itibaren İnfina Yazılım’da Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürüten Burak Arslanpay, 2019 yılında İnfina Yazılım içinden çıkan kurum içi girişim olan ve Robo-danışmanlık platformu olan Öneriver Yazılım’ın kurucu ortağıdır.
EN
Infına Software, Assistant General Manager / Co-founder Oneriver Software
Graduating from the Faculty of Economics, Istanbul University in 1993, and his career began with Deha Securities and Demir Investment as a stock exchange broker. Before Infina Software, he managed the equity mutual funds and pension funds and was the equity trader in ICM department in many companies like HSBC Investment, HSBC Asset Management, Ziraat Asset Management and Garanti Asset Management. Since 2010, he is the manager of trade products at Infina Software. He has conducted and successfully completed five trading-specific EUREKA/TUBITAK projects. As of 2017 he is Assistant General Manager at Infina Software, responsible for trade products and co-founder of Oneriver Software, a spin-off of İnfina Software established in 2019 for developing robo-advisory platform for wealth management companies.
Cem Tutar
Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş., Genel Müdür Yardımcısı
Cem Tutar
Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş., Genel Müdür Yardımcısı
• Cem Tutar, İstanbul Teknik Üniversitesi Matematik Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra aynı bölümde Sistem Analizi ve Özyeğin Üniversitesinde Finans Mühendisliği ve Risk Yönetimi konularında yüksek lisans yapmıştır. Kariyerine 1997 yılında başlayan Tutar, Peritus Yazılım ve Plato Veri Dağıtım Hizmetlerinde, yazılım geliştirme süreçlerinin farklı aşamalarında görev aldıktan sonra 2003 yılındaki kuruluşu ile birlikte, Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri’ne katılmıştır. Matriks Bünyesinde, Yazılım Mühendisliği, Proje Müdürlüğü, Mobil İş kolundan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı, Matriks Mobile Genel Müdürlüğü, Matriks ve grup şirketlerinde yönetim kurulu üyelikleri ile İş ve Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevlerinde bulunan Tutar, halen İş Geliştirmeden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini sürdürmektedir. Kadir Has Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümünde Danışma Kurulu üyesi olan Tutar ayrıca İTÜ Çekirdek bünyesinde Mentorluk yapmaktadır.
Didem Adlığ Sönmez
Erdem & Erdem Ortak Avukatlık Bürosu, Yönetici Avukat
Didem Adlığ Sönmez
Erdem & Erdem Ortak Avukatlık Bürosu, Yönetici Avukat
TR
Erdem & Erdem’in Banka ve Finans Birimi’nde Yönetici Avukat olarak görev yapmakta olan Didem Adlığ, Bilkent Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunudur. Yüksek lisans eğitimini Leiden Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde tamamlayan Adlığ, sermaye piyasaları, proje finansmanı, bankacılık hukuku ve yapılandırılmış finans uygulamaları işlemlerinde uzmanlaşmıştır.
Didem Adlığ Sönmez, yerli ve yabancı bankalar, finans kuruluşları ile kredi alanlar, sponsorlar ve diğer yükümlüleri bankacılık ve finans işlemlerinde temsil etmektedir ve 10 yılı aşkın deneyimi ile bankacılık hukuku, hazine işlemleri ve ilgili mevzuata ilişkin kapsamlı danışmanlık hizmeti sunmaktadır. Çok uluslu ve sektöründe lider banka ve finans kuruluşlarının yanı sıra enerji, altyapı ve gayrimenkul başta olmak üzere çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren şirketlere proje finansmanı ve yeniden yapılandırma işlemlerinde danışmanlık hizmeti vermektedir.
Sermaye piyasaları işlemlerinde özellikle halka açık şirketlerin yapılanmaları ve menkul değerlere ilişkin işlemlerde faaliyet gösteren Adlığ, Türkiye’de veya yurt dışında yerleşik bankalar, finans kuruluşları ve çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren şirketlere hazine ürünleri, tezgahüstü yatırım araçları ve uluslararası standart çerçeve türev işlem sözleşmeleri ile nakit akışı ve malvarlığına dayalı seküritizasyon işlemleri ve tahvil ihracı konularında hukuki danışmanlık verir.
Bahsedilenlerin yanı sıra, Adlığ; ödeme hizmetleri ve fintech ortamına odaklanarak, dijital bankalar, bankacılık hizmet modelleri ve ödeme hizmeti sağlayıcıları gibi finansal hizmet ve ödeme sağlayıcılarına hukuki danışmanlık sunar ve gelişen düzenlemeler ile yasal uyumu sağlamayı amaçlar.
EN
Didem Adlığ Sönmez, acting as Managing Associate at Erdem & Erdem’s banking and finance department, graduated from Bilkent University Faculty of Law and completed her master's degree at Leiden University Faculty of Law. She specializes in capital markets transactions, project finance, banking law and structured finance practices.
Didem Adlığ Sönmez represents domestic and foreign banks, financial institutions, borrowers, sponsors and other obligors in banking and finance and offers wide range of consultancy services with more than 10 years of experience in banking law, derivative transactions and relevant regulations. Along with multi-national and industry-leading banks and financial institutions, she renders consultancy services to companies with their projects seeking finance and restructuring, operating in various sectors and particularly in energy, infrastructure and real estate.
Engaged particularly in capital market transactions, structuring of publicly traded companies, and operations related to securities transactions, Adlığ provides legal consultancy on treasury products, over-the-counter investment instruments, international standard derivative contracts, cash flow and asset-based securitization transactions, and bond issuances to banks and financial institutions based in Turkey or abroad, as well as companies operating in various sectors.
In addition to the mentioned, Mrs. Adlığ focuses on the payment services and fintech landscape, providing legal consultancy to financial service and payment providers such as digital banks, banking service models and payment service providers, aiming to ensure legal compliance with evolving regulations.
Dilan Pamir
Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası A.Ş., Sermaye Piyasaları Danışmanlığı, Daire Başkanı
Dilan Pamir
Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası A.Ş., Sermaye Piyasaları Danışmanlığı, Daire Başkanı
Mayıs 2019’da Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası’na Sermaye Piyasaları Danışmanlığı Birimi’ne katılan ve görevine Direktör olarak devam eden Dilan Pamir, yatırım bankacılığı kariyerine 2007 yılında M&A odaklı başlamış; 2011 yılında kurumsal finansman hizmetine odaklanmış olan Halk Yatırım’a katılmıştır. 2011 – 2018 yılları arasında Halk Yatırım’ın gerçekleştirdiği sermaye piyasaları ve birleşme satın alma işlemlerini yönetmiştir. 2018 yılında Türkiye Sınai Kalkınma Bankası’nda Kurumsal Finansman Grup Yöneticisi olarak görev yapmıştır. Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü mezunu olan Dilan Pamir, ayrıca İstanbul Bilgi Üniversitesi MBA derecesine sahiptir. Sermaye Piyasaları Faaliyetleri Düzey 3 Lisansı olan Dilan Pamir, 2020 yılı Ekim ayından bu yana Kalkınma Yatırım Varlık Kiralama A.Ş.’de Yönetim Kurulu Başkan Vekili olarak görev almaktadır. Hem KOBİ’ler, hem de bankalar ve büyük şirketlere, özellikle sürdürülebilirlik alanında yoğunlaşmakla birlikte sermaye piyasaları alanında çok çeşitli projelerde danışmanlık hizmeti vermektedir. Danışmanlık verdiği projelerde Türkiye’nin ilklerine imza atılmış ödüllü projeler bulunmaktadır.
Seçilmiş projeler:
• ECM: Big Chefs halka arzı (833 mn TL), Ahlatçı Doğalgaz halka arzı (3,48 mr TL), Obase halka arzı (147 mn TL), Aydem Yenilenebilir Enerji halka arzı (1,29 mr TL - “IPO of the Year” - Bonds, Loans & Sukuk Awards), Emlak Konut GYO Ikincil Halka Arzı (1.6 mr US$ - Konsorsiyum Liderliği),
• DCM: TKYB Sosyal Sukuk* (50 mn TL – Türkiye’nin İlk Sosyal Sukuk İşlemi - Sukuk Al-Wakala*), Palgaz Doğalgaz Dağıtım Düşük Karbonlu Ekonomiye Geçiş Tahvili (200 mn TL – Türkiye’nin İlk Düşük Karbonlu Ekonomiye Geçiş Tahvili – “Best Project Financing Bank” - International Finance Awards), Tarkim Bitki Koruma (42 mn TL – Amortising Sukuk-al-Wakala), Halkbank Tier 2 İhracı (1 mr TL – “Local Bond Deal of the Year” – Bonds, Loans & Sukuk Awards), Toprak Mahsulleri Ofisi (100 mn TL – Sukuk Deal of the Year – IFN).
Dilek Türker Uludağ
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi, Sermaye Piyasaları Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Dilek Türker Uludağ
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi, Sermaye Piyasaları Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
TR
H. Dilek Türker Uludağ, Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği’nde (TSPB) Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktadır. Ayrıca Sermaye Piyasaları Araştırma Merkezi (SEPAM) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısıdır.
Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Aracılık Faaliyetleri Dairesi’nde (AFD) 1994 yılında Uzman Yardımcısı olarak başlamış, AFD ve Denetleme Dairesinde Uzman olarak, Aracılık Faaliyetleri, Ortaklıklar Finansmanı, Piyasa Gözetim ve Denetim, Muhasebe Standartları Dairelerinde Başuzman olarak 2022 yılına kadar görev yapmış; aracı kurumların, şirketlerin, borsaların gözetimi ve denetimi, sermaye piyasası faaliyetleri, sermaye piyasası araçlarının ihraç ve halka arzı, kamuyu aydınlatma, önemli nitelikte işlemler, çağrı, kurumsal yönetim, mali analiz, finansal raporlama, muhasebe düzenlemeleri ve uygulamalarında kapsamlı tecrübe edinmiştir.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi İktisat Bölümü mezunudur. University Of Manchester-Manchester Business School-MSc Finance yüksek lisans derecesine sahiptir. Wharton School-University of Pennsylvania’da bir dönem ABD Menkul Kıymet Düzenlemeleri, Finansal Piyasaları, Şirket Finansmanı ve Muhasebe Uygulamalarına ilişkin sertifika programını tamamlamış, ayrıca SEC, New York Borsası, NASDAQ ve çeşitli yatırım bankalarındaki eğitim ve araştırma çalışmalarında bulunmuştur. Halen İstanbul Üniversitesi İşletme Bölümünde türev araçlarla ilgili Doktora tez çalışmasına devam etmektedir.
Sermaye piyasalarına ilişkin çeşitli yazı ve çalışmalarının yanı sıra yayımlanmış iki kitabı bulunmaktadır. SPK AFD’de “Seri:V, No:34 Aracı Kurumların Sermayelerine ve Sermaye Yeterliliğine İlişkin Esaslar Tebliği“ düzenlemesini hazırlayıp, buna ilişkin risk gözetim sistemini kurduktan sonra bu Tebliğ’le ilgili yurt dışı araştırmalarının ve aracı kurum risklerinin detaylı anlatıldığı “Aracı Kurumlarda Mali Yapıyı Güçlendirmeye Yönelik Bir Yöntem: Sermaye Yeterliliği” ve ayrıca değer, büyüme ve diğer yatırım stillerinin karşılaştırıldığı “Value vs. Growth Stocks – A Comparison of the Investment Styles & An Analysis of Istanbul Stock Exchange” SPK yayınlarından kitap olarak basılmıştır. “Tarihsel Riske Maruz Değerle Döviz Kuru Riski Yönetimi-Tarihsel Simülasyon RMD Uygulaması”na ilişkin çalışması da Sermaye Piyasası Dergisi’nde yayımlanmıştır.
Mavi Gökler Düşünce Derneği Kurucu Üyesi, Yol Açık Yola Çık Derneği (YAYA) Kurucu Üyesi ve Sermaye Piyasası Meslek Personeli Derneği (SERMEP) Üyesidir.
Ekin Fıkırkoca Asena
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Müdür/Araştırma ve İstatistik
Ekin Fıkırkoca Asena
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Müdür/Araştırma ve İstatistik
TR
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği'ne 2003 yılında katılan Ekin Fıkırkoca-Asena, halen Araştırma ve İstatistik bölümünden sorumludur. Aynı zamanda Birliğin çeşitli süreli yayınlarının editörlüğünü yapmaktadır. Bundan önce Fıkırkoca, 1997-2002 yılları arasında TEB Yatırım'da ekonomist olarak çalıştı.
Fıkırkoca, 1996 yılında Strasbourg/Fransa'daki Louis Pasteur Üniversitesi'nden Ekonomi/Para ve Finans alanında lisans derecesi ile mezun olmuştur.
EN
Ekin Fıkırkoca-Asena joined the Turkish Capital Markets Association in 2003 and is currently in charge of the Research & Statistics department. She is also the editor of the Association’s various periodic publications. Prior to that, Ms. Fıkırkoca worked as economist at TEB Investment between 1997 and 2002.
Ms. Fıkırkoca graduated in 1996 from Louis Pasteur University in Strasbourg/France with a maîtrise degree in Economics, specialization in Money and Finance.
Elif Gönençer
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Genel Sekreter Yardımcısı
Elif Gönençer
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Genel Sekreter Yardımcısı
TR
Elif Gönençer Türkiye Sermaye Piyasaları Birliğinde (TSPB) Araştırma ve İstatistik, Eğitim ve Kurumsal İletişim Birimlerinden sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı olarak görev yapmaktadır. 2021’de olduğu gibi bu sene de Türkiye Sermaye Piyasaları Kongresi İçerik Komitesi Başkanı ve Kongre Organizasyon Sorumlusu olarak görevini yürütmüştür.
TSPB’deki görevinden önce, Sermaye Piyasası Kurulu’nda (SPK) 1997-2005 yıllarında Aracılık Faaliyetleri Dairesi’nde, 2005-2006 yıllarında Araştırma Dairesi’nde ve 2006-2009 yıllarında Denetleme Dairesi’nde çalışan Gönençer, 2009-2021 yıllarında ise Muhasebe Standartları Dairesinde görev aldı. Gönençer, ayrıca Sermaye Piyasası Lisanslama Sicil ve Eğitim Kuruluşu A.Ş.’nde Sınav Kurulu Başkanı ve Sermaye Piyasası Kurulu Lisanslama ve Sicil Grubu Başkanı olarak görev yapmıştır.
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun olan Gönençer, yüksek lisansını İstanbul, Nice ve Berlin’de Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler bölümünde Bahçeşehir Üniversitesi ve Centre International de Formation Européenne (CIFE) / Institut Européen des Hautes Etudes Internationales’ten (IEHEI) çift diploma almak suretiyle tamamladı. Gönençer ikinci üniversite olarak Anadolu Üniversitesi İngilizce Uluslararası İlişkiler lisans programından da 2021’de mezun oldu.
EN
Elif Gönençer is currently the Deputy Secretary General of the Turkish Capital Markets Association (TCMA), responsible for the Corporate Communications Department, the Research and Statistics Department and the Training Department. She is heading the organization team of this year’s Turkish Capital Markets Congress.
Prior to that position, Elif Gönençer worked at the Capital Markets Board (CMB) between 1997 and 2021, as Expert and Senior Expert in various departments (Intermediary Activities, Research, Enforcement, Accounting Standards) and most recently heading the Licensing and Registry Group at the CMB and served as Chairperson of the Examination Board of the Licensing Registry and Training Services Co., Inc.
Elif Gönençer graduated from Ankara University, Faculty of Political Sciences, Department of Business Administration. She earned a double master’s degree in Advanced European and International Relations as well as in European Union Relations from the Centre International de Formation Européenne (CIFE) / Institut Européen des Hautes Etudes Internationales (IEHEI) as well as from Bahçeşehir University with studies in Istanbul, Nice and Berlin. In addition, Elif Gönençer earned another Bachelor’s degree (B.A.) from Anadolu University’s Faculty of Economics, Department of International Relations (in English) in 2021.
Elif Pehlivanlı
Hedef Portföy, Pazarlama Direktörü
Elif Pehlivanlı
Hedef Portföy, Pazarlama Direktörü
TR
1994 yılında Bilkent İşletme’den mezun olan Elif Pehlivanlı, 1998 yılında Marmara Üniversitesi ve Michigan State University tarafından ortaklaşa düzenlenen Stratejik İşletme Yönetimi ve Planlama Sertifika Programı'nı tamamladı. Ardından 2000 yılında Yeditepe Üniversitesi'nde MBA eğitimi aldı.
İş yaşamına 1994 yılında uluslararası denetim firması olan Deloitte'da denetçi olarak başladı. 1997 ile 2002 yılları arasında Bayındır Holding'de stratejik planlama görevini üstlendi ve Bayındır Menkul'de kurumsal finansman, halka arz ve şirket birleşmeleri alanlarında çalışarak finans alanında deneyim kazandı. 2002 ile 2010 yılları arasında pazarlama iletişim stratejileri alanında uzmanlaşarak önde gelen reklam ajanslarında stratejik pazarlama ve marka konumlandırma alanlarında yöneticilik yaptı. Ayrıca, önemli gayrimenkul geliştirme projelerinde pazarlama ve satıştan sorumlu yönetici olarak görev aldı. 2010 ile 2017 yılları arasında Türkiye'nin ilk aile ofisi olan Egeli & Co. Aile Ofisi'nde çalıştı ve Egeli & Co. Portföy Yönetimi ile Borsa İstanbul'da işlem gören üç girişim sermayesi yatırım şirketini içeren Egeli & Co. Finansal Hizmetler Grubu'nda Pazarlama Yönetici Direktörü olarak görev yaptı. 2017 ile 2022 yılları arasında Aktif Portföy Yönetim’de Pazarlamadan Sorumlu Direktörlük görevini üstlendi. Haziran 2022’den itibaren Hedef Portföy Yönetimi’nde Pazarlama, Satış ve İş Geliştirme’den sorumlu Yönetici olarak çalışmaktadır.
Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 3 Lisansı, Sermaye Piyasası Faaliyetleri Kurumsal Yönetim Derecelendirme Lisansı ve SMMM sertifikalarına sahiptir.
EN
Graduated from Bilkent University's Faculty of Business Administration in 1994, Elif Pehlivanlı completed Strategic Business Management and Planning Certificate Program jointly organized by Marmara University and Michigan State University in 1998. She then pursued an MBA education at Yeditepe University in 2000.
She began her professional career in 1994 as an auditor at Deloitte. Between 1997 and 2002, she worked in strategic planning department at Bayındır Holding and then gained experience in corporate finance with IPOs and M&A deals at Bayındır Menkul. From 2002 to 2010, she specialized in marketing communication strategies and held managerial positions in leading advertising agencies, focusing on strategic marketing and brand positioning. From 2010 to 2017, she worked at Egeli & Co. Family Office, which was Turkey's first family office, and worked as Marketing Execution Director at Egeli & Co. Asset Management and at Egeli & Co’s three venture capital investment companies listed on Borsa Istanbul. From 2017 to 2022, she served as the Director of Marketing at Aktif Asset Management. Since June 2022, she has been working as the Marketing Director of Marketing, Sales, and Business Development at Hedef Asset Management.
She holds Capital Market Activities Level 3 License, Capital Market Activities Corporate Governance Rating License and SMMM(Certified Public Accountant) certification.
Dr. Emine Mavi
Koç Üniversitesi, Kurumsal Sorumluluk, Tüketici Davranışları, Reklam ve Promosyon ve Pazarlama Yönetimi
Dr. Emine Mavi
Koç Üniversitesi, Kurumsal Sorumluluk, Tüketici Davranışları, Reklam ve Promosyon ve Pazarlama Yönetimi
TR
Uzmanlık alanı Pazarlama ve Kurumsal Sorumluluk olan Dr. Emine Mavi, Endüstri Mühendisliği lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi’nde, MBA ve Doktora derecelerini Koç Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Halen Yönetici Geliştirme programlarında ve Koç Üniversitesi’nde Kurumsal Sorumluluk, Tüketici Davranışları, Reklam ve Promosyon ve Pazarlama Yönetimi dersleri vermektedir. Doktora çalışmaları öncesinde 12 yıl süreyle aralarında P&G, L’Oreal ve Doluca’nın da bulunduğu şirketlerde pazarlama ve ticari pazarlama yönetiminde bulunmuş, Garnier markasının Türkiye lansmanı da dahil olmak üzere birçok başarılı projeyi yönetmiştir. Dr. Mavi akademik ve uygulamalı çalışmalarını Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sürdürülebilirlik, Sosyal Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik raporlaması alanlarında sürdürmekte, gönüllü mentoring projelerinde yer almaktadır. American Marketing Association (AMA), Society for Consumer Psychology (SCP), Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği, Koç Üniversitesi Mezunlar Derneği ve Boğaziçi Mezunu İş İnsanları Derneği üyesidir.
EN
Dr. Emine Mavi specializes in Marketing and Corporate Responsibility. She holds a BSc degree in Industrial Engineering from Boğaziçi University and MBA and PhD degrees from Koç University. She currently teaches Corporate Responsibility, Consumer Behavior, Advertising and Promotion and Marketing Management at Koç University and in Executive Education programs. Dr. Mavi has extensive work experience as a marketing and trade marketing executive in national and multinational corporations such as P&G, L’Oreal and Doluca, leading many successful projects including the launch of the Garnier brand in Turkey. Her academic and applied research interests are focused on Corporate Social Responsibility, Sustainability, Social Entrepreneurship and Sustainability Reporting. She also participates in student mentoring projects and is a member of American Marketing Association (AMA), Society for Consumer Psychology (SCP),Boğaziçi University Alumni Association, Koç University Alumni Association and Bosphorous University Businesspeople Alumni Association.
Dr. Gökhan Büyükşengür
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Eğitim Müdürü
Dr. Gökhan Büyükşengür
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Eğitim Müdürü
TR
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden 1989 yılında mezun oldu. 1991 yılında yine Kamu Yönetimi Bölümü’nde yüksek lisansını, 1998 yılında da Uluslararası Finans Bölümü’nde doktorasını tamamladı.
1989 yılında bankacılık alanında Töbank ile başladığı iş hayatında sırasıyla Kentbank, Bank Kapital, Sümerbank ve Turkish Yatırım A.Ş.’nde çalıştı.
2002-2012 yılları arasında Türkiye Sermaye Piyasası Aracı Kuruluşları Birliği’nde Lisanslama ve Sicil Tutma ile Eğitim ve Tanıtım Bölümlerinden sorumlu Müdür olarak görev aldı. 2013 yılının Ocak ayından itibaren Eğitim Müdürü olarak görevine devam etmektedir.
Ayrıca, 2001-2018 yılları arasında sermaye piyasası mevzuatı, vadeli işlemler ve risk yönetimi, finansal piyasalar ile uluslararası finans yönetimi konularında; Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Maltepe Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi’nde Lisans ve Yüksek Lisans derslerinde öğretim görevlisi olarak yer aldı. Halen; Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Çağ Üniversitesi, İstanbul Arel Üniversitesi, Piri Reis Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Uşak Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri’nde Akademik Danışma Kurulu Üyesi olarak görev almaktadır.
Dr. Göksel Tiryaki
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Kıdemli Bankalar Yeminli Başmurakıbı
Dr. Göksel Tiryaki
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Kıdemli Bankalar Yeminli Başmurakıbı
TR
Gaziantep Lisesi’nden 1993 ve Hacettepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Maliye Bölümü’nden 1997 yılında mezun oldu. Bankalar Yeminli Murakıp Yardımcılığı ile 1998 yılında meslek hayatına başladı. 2002 yılında Murakıp ve 2008 yılında Başmurakıp oldu. Yüksek lisansını, 2007 yılında ABD’de Boston Üniversitesi’nde bitirdi. Bankacılık doktorasını, finansal istikrar ve bankacılık düzenlemeleri konusunda 2012 yılında Marmara Üniversitesi’nde tamamladı. Hâlen Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nda bankalarda yerinde denetim görevini icra etmektedir. Para, bankacılık ve finansal düzenlemeler konusunda akademik çalışmalar yürütmekte, bu konularda yayımlanmış kitapları ve makaleleri bulunmaktadır. Ayrıca, genellikle Anadolu bozkırı temalı, kısa ve yöresel amatör belgeseller çekmekte ve röportajlar yapmaktadır. Kısmen anı öğeleri içeren, kısmen yöresel sözlü kültüre dayalı anlatıları da barındıran kısa hikâyeler yazmakta ve bu çerçevede yayımlanmış dört hikâye kitabı bulunmaktadır.
EN
He graduated from Gaziantep High School in 1993 and Hacettepe University, the Department of Finance in 1997. He started his career in 1998 as an Assistant Bank Examiner. He became a Bank Examiner in 2002 and a Senior Bank Examiner in 2008. He completed his master's degree on Financial Economics at Boston University in 2007. He completed his Ph.D. in banking regarding financial stability and banking regulation at Marmara University in 2012. He still works as an examiner in charge responsible for on-site supervision of banks at the Banking Regulation and Supervision Agency of Türkiye. He conducts academic studies on money, banking and financial regulations, and has published books and articles on these subjects. He also shoots short amateur documentaries with the theme of the Anatolian steppe and he conducts interviews with local people as part of his oral history archive. He writes short stories based on local oral culture, narratives and memoirs of interviewees. He has four storybooks published.
Prof.Dr. Güler Aras
Yıldız Teknik Üniversitesi, Finans Ana Bilim Dalı / Kurucu Direktör, YTÜ Finans, Kurumsal Yönetim ve Sürdürülebilirlik Merkezi (CFGS) / Kurucu Başkan, Entegre Raporlama Derneği Türkiye (ERTA)
Prof.Dr. Güler Aras
Yıldız Teknik Üniversitesi, Finans Ana Bilim Dalı / Kurucu Direktör, YTÜ Finans, Kurumsal Yönetim ve Sürdürülebilirlik Merkezi (CFGS) / Kurucu Başkan, Entegre Raporlama Derneği Türkiye (ERTA)
TR
Yıldız Teknik Üniversitesi Finans Kurumsal Yönetim ve Sürdürülebilirlik Merkezi kurucu direktörlüğünü yürüten ve Finans Anabilim Dalı’nda profesör olarak görev yapan Güler Aras, uzun yıllar İİBF Dekanlığı ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü görevlerini sürdürmüştür. İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri`nde çeşitli üniversitelere misafir profesör ve araştırmacı olarak davet edilen Profesör Aras, 2014-2015 döneminde Georgetown Üniversitesi McDonough School of Business Center for Financial Market and Policy’de misafir profesör olarak bulunmuş, önemli proje ve araştırmalarını orada sürdürmüştür. Finans, kurumsal yönetim, kurumsal sürdürülebilirlik ve entegre raporlama konularında akademi ve iş dünyasında önemli çalışmalara öncülük eden Aras, aynı zamanda bir sivil toplum lideridir. Uluslararası Entegre Raporlama Konseyi (IIRC) Elçisi olan Aras, kurucu başkanlığını yaptığı Entegre Raporlama Derneği Türkiye (ERTA) ile global bir girişime öncülük etmiştir.
Profesör Aras’ın 25`in üzerinde kitap, çok sayıda makale ve tebliğ olmak üzere 300’den fazla eseri ve çeşitli ödülleri ile ulusal ve uluslararası tamamlanmış çok sayıda projesi bulunmaktadır. Emerald tarafından yayınlanan “Journal of Capital Market Studies” dergisinin kurucu editörlüğünü yürütmekte olan Aras, Routledge tarafından yayınlanan “Finance, Governance and Sustainability” kitap serilerinin editörlüğünü yapmaktadır. Accountancy Europe Kurumsal Yönetim Çalışma Gurubu üyesi olan Aras, çok sayıda ulusal ve uluslararası mesleki ve akademik organizasyonun kurucusu, üyesi ve yönetim kurulu üyesidir. Aras, mevcut görevlerinin yanı sıra Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığı çalışma ve strateji komisyonları ve Kalkınma Planları Hazırlık İhtisas Komisyonları gibi çeşitli kamu kurum ve kuruluşunun komisyonlarında aktif olarak görev almıştır. Profesör Aras, iş dünyasında farklı kurumlarda ve aynı zamanda Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği’nde Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev almaktadır.
Profesör Aras, Dünya Gazetesindeki köşesinde düzenli olarak yazmaktadır. Toplumsal ve kurumsal zorluklar için sürdürülebilir çözümler geliştirebilecek yeni nesil akademisyenler ve iş liderlerinin yetiştirilmesine önemli katkılar sağlayan Profesör Aras, 2020 yılında Türkiye'ye cesaret veren kadınlar listesinde yer almıştır.
EN
Professor Guler Aras is an academic, a civil society leader, and a researcher who leads key studies on finance, corporate governance, corporate sustainability, and integrated reporting. She is a professor of Finance and Accounting at Yildiz Technical University in Istanbul, where she served as the Dean of the Faculty of Business and Dean of the Graduate School for many years. She spent a year as a visiting professor at Georgetown University McDonough School of Business in Washington DC. She has founded the Center for Finance Governance and Sustainability (CFGS) and she also started the ground-breaking initiative on Integrated Reporting Association Turkey (ERTA), where she is still founding chair.
Professor Aras is the author of more than 25 international books. She contributed to more than 300 articles in international journals and conferences and carried out numerous granted international projects. She is also the founding Editor-in-Chief of the Journal of Capital Market Studies, and Editor of Routledge’s Finance Governance and Sustainability Book Series. Professor Aras is the founder and board member of numerous national and international professional and academic organizations and a member of the Accountancy Europe Corporate Governance Task Force. She has spoken extensively at professional and academic conferences and has served as a consultant to several governmental and commercial organizations such as Minister of Development, Minister of Finance, Undersecretary of Treasury, and Minister of Labour and Social Security Employment in Turkey. She also serves as a board member of Turkish Capital Markets Association.
Professor Aras writes a newspaper column. She is the International Integrated Reporting Council (IIRC) Ambassador and known as the ambassador of governance, sustainability and focuses on the education of the next generation of academics and business leaders who could promote sustainable solutions for societal and corporate challenges. She has been crowned one of the most inspirational women in Turkey for 2020.
Hamit Can
Ata Yatırım, Yönetim Kurulu Üyesi
Hamit Can
Ata Yatırım, Yönetim Kurulu Üyesi
TR
1977 İstanbul doğumlu olan Hamit CAN, Marmara Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olmuştur. 1996 yılından bu yana Ata Holding bünyesinde çeşitli görevlerde bulunmuş olup. 1998 yılında Türkiye’nin İnternet üzerinden ilk Sermaye Piyasası işlemi yapılan platformu Ata Online kurucu ekibinde yer almıştır.
2006-2014 yılları arasında Ata Online Menkul Kıymetler Genel Müdürlüğü görevini yürütmüştür. 2014 yılından itibaren ATP çatı şirketinde Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yaparken 2019 – 2023 arasında Tradesoft organizasyonundan sorumlu Genel Müdür olarak görev almıştır.
Mart 2023’ten bu yana da Ata Yatırım Yönetim Kurulu Üyesi olarak görevine devam etmektedir.
27 yıllık profesyonel iş hayatı boyunca Sermaye Piyasalarındaki teknolojik dönüşüme şahitlik etmiş, görev aldığı kurumların bu dönüşüme ayak uydurması ve yeni ürünlerin konumlandırılmasında aktif olarak katkı sağlamıştır.
EN
Hamit Can was born in Istanbul, Turkey, in 1977. He received the B.A. degree in Business Administration from the Marmara University. After university, he has held various positions within Ata Holding since 1996. He took a major role in the founding team of Ata Online, the platform that is the first Capital Market transaction is made over the Internet in Turkey.
In 2006, Hamit Can was assigned as Ata Online Securities General Manager and held this position till 2014. Due to his achievements in technology, he has been promoted as Vice President of ATP. He served as the General Manager responsible for the Tradesoft organization between 2019 and 2023.
He has been serving as Ata Invest Board Member since March 2023.
During his 25+ years experience in finance, he had observed many technological transformation and kept up with technological changes in the Capital Markets. He is still contributing new high technology solutions to market.
Hande Yavaşça
Habitat Derneği, Genel Koordinatör Yardımcısı
Hande Yavaşça
Habitat Derneği, Genel Koordinatör Yardımcısı
TR
İlk ve orta öğrenimini Eskişehir’de tamamladı. 2016 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde lisans eğitimini bitirdi.
Üniversite hayatının başından beri gençlik çalışmaları ve sivil toplum alanında aktif oldu. Eskişehir’de sivil toplum kuruluşu ve üniversite kulübünde yönetici ve koordinatör olarak yer aldı. 2011 – 2015 yılları arasında Ulusal Gençlik Parlamentosu’nun yerel ve ulusal kapsamda yürüttüğü çalışmalara Eskişehir delegesi olarak aktif katılım sağladı.
2012 – 2015 yılları arasında Habitat Derneği’nde finansal okuryazarlık alanında gönüllü eğitmenlik yaptı.
2016 yılından beri Habitat Derneği’nde Finansal Bilinç alanında farklı pozisyonlarda görev alarak çalıştı. Şu anda Habitat Derneği’nde Kapsayıcı ve Sürdürülebilir Büyüme Programından ve Sivil Toplum İlişkilerinden sorumlu Genel Koordinatör Yardımcısı görevindedir.
EN
Deputy Coordinator General
She completed her primary and secondary education in Eskisehir. In 2016, she graduated from the Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Business Administration at Eskisehir Osmangazi University.
From the beginning of her university life, she has been active in youth work and civil society. She held positions as a manager and coordinator in a civil society organization and a university club in Eskisehir. Between 2011 and 2015, as a delegate from Eskisehir, she actively participated in the activities of the National Youth Parliament at local and national levels. Between 2012 and 2015, she volunteered as a trainer in financial literacy at Habitat Association.
Since 2016, she has been working in various positions in the field of Financial Literacy at Habitat Association. Currently, she holds the position of Deputy General Coordinator responsible for the Inclusive and Sustainable Growth Program and Civil Society Relations at Habitat Association.
Hüseyin Eskici
Borsaya Kote Ortaklık Yöneticileri Derneği (KOTEDER), Genel Sekreter
Hüseyin Eskici
Borsaya Kote Ortaklık Yöneticileri Derneği (KOTEDER), Genel Sekreter
TR
Hüseyin Eskici 1987 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Kamu Yönetimi Bölümünden mezun olduktan sonra 1991 yılına kadar sırasıyla Türkiye İş Bankası Teftiş Kurulunda Müfettiş Yardımcısı ve Türkiye Vakıflar Bankasında Dış Ticaret ve Kambiyo Uzmanı olarak görev yaptı. 1991 yılında açılan yarışma sınavını kazanarak İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda (İMKB) çalışmaya başlayan Hüseyin Eskici, 2013 yılına kadar sırasıyla Müfettiş, Başmüfettiş, Yönetici ve Danışman olarak görev aldı. Temmuz 2013’de İMKB’den ayrıldıktan sonra “Gayrimenkul Finansmanı ve Değerleme Executive MBA” programında Part-time “Öğretim Görevlisi” olarak yüksek lisans dersleri verdi. İşletme (ing.) Yüksek Lisans Diploması ve Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ünvanına sahip olan Hüseyin Eskici, 2014 yılından itibaren Borsaya Kote Ortaklık Yöneticileri Derneği’nde (KOTEDER) Genel Sekreter olarak görev yapmakta olup, aynı zamanda İstanbul Asliye Ticaret Mahkemelerinde görülen “Sermaye Piyasası ve Borsa” konulu davalarda “Uzman Bilirkişi” olarak görev almaktadır.
EN
Hüseyin Eskici, graduated from Middle East Technical University, Department of Public Administration in 1987. After the graduation, he had worked as an assistant auditor in İŞBANK and as a foreign trade specialist in VAKIFBANK, then he transferred to Istanbul Stock Exchange in 1991. He had worked as an Inspector, Chief Inspector, Director and Stock Exchange Consultant in Istanbul Stock Exchange, between 1991-2013. Later, he worked as a Part-time Lecturer in the Executive MBA Program of “Property Financing & Valuation” of Istanbul OKAN University in 2013 and 2014. He has been working as Secretary General in the Association of Listed Companies’ Executives, since January 2014.
As a Certified Public Accountant & Financial Consultant, he has Master's Degree in Business Administration (ing.) and acting Forensic Expert Witness in Istanbul Courts of Justice.
Ilgın Kökleşmişefe
ACCA Türkiye, İş Geliştirme Müdürü
Ilgın Kökleşmişefe
ACCA Türkiye, İş Geliştirme Müdürü
TR
İş yaşamına 2009 yılında Avrupa Birliği ve kamu ilişkileri alanında danışmanlık hizmeti veren Brüksel kökenli Corporate & Public Strategic Advisory Group’da (CPS) Kurumsal İlişkiler Uzman Yardımcısı olarak başlayan Ilgın Kökleşmişefe, 2012- 2016 yılları arasında aynı kurumda Kurumsal İlişkiler Uzmanı olarak çalıştı.
2016 yılında kariyerine kurumsal ilişkiler, kurumsal iletişim ve halka ilişkiler alanında hizmet veren İngiliz danışmanlık firması Grayling’in Türkiye ofisinde Kurumsal İlişkiler Danışmanı olarak devam eden Ilgın Kökleşmişefe, 2018 yılında Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği TAYSAD’da Kurumsal İletişim Sorumlusu olarak görev aldı.
Eylül 2018 tarihinde küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu Association of Chartered and Certified Accountants’ın (ACCA) Türkiye ofisinde Kurumsal İlişkiler Müdürü olarak çalışmaya başlamıştır. Ilgın Kökleşmişefe kariyerine Nisan 2021 tarihinden beri ACCA Türkiye’de İş Geliştirme Müdürü olarak devam etmektedir.
Marmara Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nden 2007 yılında mezun olan Ilgın Kökleşmişefe, Avrupa Komisyonu’ndan aldığı Jean Monnet Bursu ile Fransa’da Strasbourg Siyaset Bilimi Enstitüsü’nde Avrupa Birliği Politikaları bölümünde 2008 yılında yüksek lisansını tamamlamıştır.
İleri düzeyde İngilizce ve Fransızca bilmektedir.
EN
She began her career at Brussels-based Corporate & Public Strategic Advisory Group (CPS), a lobbying firm providing consultancy on European affairs and government relations in 2009 and served as a Corporate Affairs Assistant Expert until 2012, and Corporate Affairs Expert between 2012- 2016. She worked as a Corporate and Public Affairs Consultant for one and a half years at UK based integrated corporate affairs, communications and EU public affairs consultancy firm Grayling’s Turkey office and then served as Corporate Communications Responsible at TAYSAD (Automotive Suppliers Association of Turkey). She joined ACCA, the global professional accountancy body, as the Policy Manager at ACCA Türkiye office in September 2018. She has been working as Market Development Manager at ACCA Türkiye as of April 2021.
She graduated from Marmara University, Faculty of Political Sciences, Department of Political Science and Public Administration in 2007. After obtaining Jean Monnet Scholarship from the European Commission in 2007, she earned an MA degree from the Strasbourg Institutes of Political Studies in France in the field of European Studies in 2008.
She is fluent in English and French.
İskender Ada
Magnus Yapay Zeka, İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı
İskender Ada
Magnus Yapay Zeka, İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı
TR
1998’den itibaren Türkiye’nin önde gelen aracı kurumlarında yöneticilik yaptı. Türkiye’nin ilk aracı kurum portföy saklama birimini kurdu. 2019’dan 2023’e kadar bir yazılım firmasında iş geliştirme, satış ve pazarlama faaliyetlerini yürüttü. Şu anda yapay zeka ile portföy yönetim platformu hizmeti sunan Magnus’ta iş geliştirme, satış ve pazarlama süreçlerini yönetiyor. Her hafta Ekotürk TV'de canlı yayınlanan Dijital Finans isimli programı hazırlayıp sunuyor. Her hafta Dünya Gazetesi’nde “Finansın Ötesi” isimli köşede finansın geleceğine dair yazılar yazıyor. Finansal Okuryazarlık ve Erişim Derneği (FODER)'de ve Sermaye Piyasaları Araştırma Merkezi (SEPAM)’da Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapıyor.
EN
He worked as a manager in Turkey's leading brokerage firms since 1998. Established Turkey's first brokerage firm portfolio custody unit. He carried out business development, sales and marketing activities at a software company from 2019 to 2023. He currently manages business development, sales and marketing processes at Magnus AI, which offers a portfolio management platform service with artificial intelligence. He prepares and presents the program called “Digital Finance”, which is broadcast live on Ekotürk TV every week. He writes articles about the future of finance in the column called "Beyond Finance" in Dünya Newspaper every week. He serves as a Board Member at the Financial Literacy and Access Association (FODER) and the Capital Markets Research Center (SEPAM).
Kenan Şanlı
Arkhe İletişim Danışmanlığı, Kurucu Başkanı
Kenan Şanlı
Arkhe İletişim Danışmanlığı, Kurucu Başkanı
TR
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nden 1994 yılında mezun oldu. Üniversite yıllarında Milliyet Gazetesi’nde başladığı gazeteciliğe, Ulusal Basın Ajansı’nda (UBA) siyaset muhabirliği ile devam etti. Ekonomi gazeteciliğine Dünya Gazetesi’nde başladı. Kanal E (CNBC-e) ve Barometre Gazetesi’nde ekonomi muhabirliği yaptı. Finansal Forum Gazetesi’nde finans editörü olarak çalıştı. 2003-2005 döneminde TV8’de ekonomi müdürü olarak görev yaptı. Finans editörü olduğu Referans Gazetesi’nde “Paraya Yön Verenler” adıyla makro ekonomi, finans ve iş dünyasına ilişkin haberlere imza attı. CNN Türk’te “Referans Noktası” programını hazırlayıp sundu. Fortune Türkiye dergisinde, finans editörlüğünün yanı sıra Fortune 500 Türkiye sorumlusu ve editörü olarak çalıştı. 2008 yılından bu yana Medya-iletişim ve kriz eğitimleri veriyor. 2015 yılında iletişim danışmanlığına yöneldi ve 2015-2018 Effect PR Strateji, İçerik, Medya Yöneticiliği yaptı. 2018 yılında Arkhe İletişim Danışmanlığı’nı kurdu ve halen Ajans başkanı olarak şirketlere/kurumlara: iletişim danışmanlığı yapıyor. İltişim, medya, kriz iletişimi, lider iletişimi ve sürdürülebilirlik iletişimi konularında eğitimler veriyor. Bugüne kadar çeşitli yayınlarda makro ekonomi, finans, ekonomi-politik konularda çok sayıda söyleşi, makale ve haberlere imza atmanın yanında, “Borsa Kralı, Finansal Piyasalarda Riskler Nasıl Ortaya Çıktı?, Destek Direnç Ne Ola ki, Makro Verilerin Analizi gibi kitaplarının yazar ve editörlüğünü yaptı.
Mahir Kubilay Dağlı
Eliptik Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Genel Müdür
Mahir Kubilay Dağlı
Eliptik Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Genel Müdür
TR
Kariyerine 1997 yılında Sermaye Piyasası Kurulu’nda (SPK) uzman yardımcısı olarak başlayan Mahir Kubilay Dağlı, 18 yıl boyunca SPK’da farklı pozisyonlarda görev aldıktan sonra 2015-2021 yılları arasında DenizBank Yatırım Hizmetler Grubu çatısı altında Genel Müdür Yardımcısı olarak çalıştı. 2021 yılı Mayıs ayından itibaren BtcTurk ailesinde yer alan Eliptik Yatırım Menkul Değerler A.Ş.’de Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktadır.
26 yıllık sermaye piyasaları tecrübesi bulunan Dağlı, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde lisans, Georgetown Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde “Menkul Kıymetler ve Finansal Düzenlemeler” alanında yüksek lisans ve Atılım Üniversitesinde “İşletme Yönetimi” yüksek lisans derecelerini tamamlamıştır.
EN
Mr Mahir Kubilay Dagli started his career at the Capital Markets Board of Turkey (CMB) in 1997 as an assistant specialist and has worked for 17 years in various positions in CMB.
He worked as the Executive Vice President of DenizBank Investment Services Group between 2015-2021. Having 26 years of extensive experience in capital markets, in 2021, he joined BtcTurk Family and he is the CEO and Board Member of Eliptik Investment Company.
Mr. Dagli, holds a LL.B. degree from Ankara Univesity School of Law (1996) and an LL.M. degree from Georgetown University School of Law on “Securities and Financial Regulation” in 2007. Also, he holds a MBA Degree from Atılım University (2002). He is currently pursuing a PhD degree in private law at Ankara University School of Law.
Dr. Melek Demiray
Halk Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Kitle Fonlama Platformu ve Girişim Sermayesi Danışmanlık Bölüm Müdürü
Dr. Melek Demiray
Halk Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Kitle Fonlama Platformu ve Girişim Sermayesi Danışmanlık Bölüm Müdürü
TR
Dr. Melek Demiray, Halk Yatırım Kitle Fonlama Platformu ve Girişim Sermayesi Danışmanlık Birimi’nde müdür olarak görev yapmaktadır. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) işletme mühendisliği alanında lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamladı. Aynı üniversitede İşletme alanında doktora derecesini aldı. Yüksek lisans ve doktora eğitimi sırasında İTÜ İşletme Mühendisliği Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalıştı. Daha sonra misafir öğretim üyesi olarak görev yaptı. Ayrıca otomotiv sektöründe üç yıllık uluslararası proje yönetimi deneyimine sahiptir. Kitle fonlama alanındaki doktora tezi kapsamında 2017-2018 yıllarında TÜBİTAK desteğiyle Amerika’daki Minnesota, Duluth Üniversitesi’nde araştırmalarda bulunmuştur. Söz konusu tez, İTÜ Rektörlüğü tarafından verilen 2019 yılına ait en başarılı doktora tezi ödülünü almıştır. Aynı zamanda girişimci olan Dr. Demiray, kurucu ortaklığını ve genel müdürlüğünü yaptığı bir kitle fonlama platformunun kuruluşundan SPK lisansını almasına kadarki tüm süreçleri başarıyla yönetmiştir. Kitle fonlama alanında uluslararası saygın bilimsel dergi ve kitaplarda çok sayıda yayına sahiptir.
EN
Dr. Melek Demiray is currently manager at Department of Fonlabüyüsün Crowdfunding Platform (fonlabuyusun.com) and PE&VC Advisory in Halk Investment. She completed her undergraduate and graduate studies in Istanbul Technical University (ITU) management engineering program. She holds a PhD degree in Business Administration at the same university. She worked as a research assistant at ITU Management Engineering Department during her graduate and doctorate education, and then she served as an adjunct assistant professor. She also has three years of international project management experience in the automotive industry. Within the scope of her PhD thesis in the field of crowdfunding, she conducted a research at the University of Minnesota Duluth, in the USA, with the support of TUBITAK in 2017-2018. She received the best PhD thesis award from Istanbul Technical University. Dr. Demiray was executive chairperson and CEO at a Crowdfunding Platform. She had managed successfully all administrative and operational processes, and the Platform got license from Capital Market Board of Türkiye to operate equity- based crowdfunding. She has many publications in international scientific journals and books in the field of crowdfunding.
Melisa Mumcu
Finansal Okuryazarlık ve Erişim Derneği (FODER), Genel Sekreter
Melisa Mumcu
Finansal Okuryazarlık ve Erişim Derneği (FODER), Genel Sekreter
TR
Melisa Mumcu, Gazi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümünden lisans derecesini, Galatasaray Üniversitesi’nden Finansal Ekonomi yüksek lisans derecesini aldı. Finansal projeler üzerinde çalışarak yoksulluğun azaltılması ve finansal sürdürülebilirliğin sağlanmasının yanı sıra sosyal ve çevresel etkileri konusunda araştırmalar gerçekleştirdi.
OECD ülkelerinde kadın erkek gelir eşitsizliğini gelir dağılımı, işgücüne katılım ve yükseköğrenim ile olan ilişkisi üzerinden analiz ederek proje çalışması yürüttü. Finansal Okuryazarlık ve Erişim Derneği’nde Genel Sekreter olarak çalışmaktadır. Davranışsal finans bilimi metodları ile düşük ve orta gelirli bireylerin finansal sağlıklarını oluşturmaları hedefli çalışmalar gerçekleştirmektedir.
EN
Melisa Mumcu is a professional with a notable background and a profound dedication to the advancement of financial education and sustainability. She holds a Bachelor's degree in International Relations and has earned a Master's degree in Financial Economics.
As the Secretary-General of the Financial Literacy and Inclusion Association, Melisa Mumcu is at the forefront of efforts to enhance financial literacy and inclusion. With an awareness of the necessity of financial literacy for sustainable development, she has conducted training sessions aimed at reducing the unbanked population, integrating financial literacy into educational curricula, and promoting financial awareness among individuals, particularly women and children.
Her research encompasses a diverse range of topics, including income inequality analysis across OECD countries, where she examines factors such as income distribution, labor force participation, and higher education involvement.
Dr. Mete Tevetoğlu
Maltepe Üniversitesi, Teknoloji ve Fikri Mülkiyet Hukuku Araştırma Merkezi Müdürü
Dr. Mete Tevetoğlu
Maltepe Üniversitesi, Teknoloji ve Fikri Mülkiyet Hukuku Araştırma Merkezi Müdürü
TR
Dr. Mete Tevetoğlu hukuk lisans eğitimini 1997-2001 arasında Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesinde tamamlamıştır. 2002 yılında İstanbul Barosu Levhasına kaydolmuştur. İstanbul Bilgi Üniversitesinde Eknomi Hukuku ve Marmara Üniversitesinde Özel Hukuk Yüksek Lisansını tamamlayan Tevetoğlu 2006 yılında Mali Durumu Bozulan Aracı Kurumlarda Alınacak Tedbirler ve Özellikle Tedrici Tasfiye başlıklı teziyle İktisadi Araştırmalar Vakfı tarafından düzenenen tez yarışmasında mali hukuk alanında Ünal Aysal Tez Ödülüne layık bulunmuştur. Dr. Tevetoğlu araştırma ve çalışmalarını London School of Economics and Political Science and University of London Institute of Advanced Legal Studies bünyesinde tamamlayarak Sermaye Piyasasında Uygulanacak Hukuk ve Uyuşmazlıkların Çözümünde Tahkim başlıklı eseriyle 2009’da hukuk doktoru unvanına hak kazanmıştır. Tevetoğlu halihazırda Ticaret Hukuku, Fikri Mülkiyet Hukuku, Teknoloji Hukuku, Sermaye Piyasası Hukuku alanlarında çalışmakta, yayınlar yapmakta, mahkemelerde bilirkişilik görevinde bulunmakta ve ders vermektedir. Toplam 5 adet yayınlanmış kitabı bulunan Tevetoğlu, çok sayıda akademik makale yazmış ve yayınlamıştır. Dr. Tevetoğlu, Teknoloji Hukuku, Sermaye Piyasası Hukuku, Fikri Mülkiyet Hukuku, Oyun Hukuku, Şirketler Hukuku alanlarında çalışmakta ve çok sayıda projede ve uyuşmazlık çözüm süreçlerinde danışmanlık yapmaktadır.
EN
Dr. Mete Tevetoğlu, received an LLB from Marmara University Faculty of Law (1997-2001) and registered with the Istanbul Bar Association in 2002. He obtained his LL.M degree from Marmara University and İstanbul Bilgi University in Private Law and Business Law. Av. Dr. Tevetoğlu was rewarded with the Unal Aysal Thesis Prize from the Economic Research Foundation for his LL.M thesis namely “Measures To Be Taken Particularly Gradual Winding-Up For the Intermediaries Whose Financial Status is Deteriorating” in 2006. Dr. Tevetoğlu completed his research at the London School of Economics and Political Science and University of London Institute of Advanced Legal Studies and received a PhD from Marmara University in 2009 for his thesis “Capital Markets Disputes, Applicable Law and Arbitration”. He served as President of Information and Technology Law Center for the Istanbul Bar Association and published his third book Information Technology Law and fourth book Information Technology Law/Regulations. Dr. Tevetoğlu has appointed Özyeğin University in 2011 and Maltepe University Faculty of Law in 2012 as an Ass. Prof. Dr. Tevetoğlu has worked as an legal expert in İstanbul Central Courts and legal counsel for several law offices and companies. Dr. Tevetoğlu published legal articles, legal translations and four books. Av. Dr. Tevetoglu is a specialist in Technology Law, Game Law, Intellectual Property Law, Company Law, Capital Market Law, Dispute Resolution and Arbitration.
Müge Yücel
Galata Wind Enerji A.Ş., Yatırımcı İlişkileri ve Sürdürülebilirlik Direktörü
Müge Yücel
Galata Wind Enerji A.Ş., Yatırımcı İlişkileri ve Sürdürülebilirlik Direktörü
TR
Müge Yücel kariyerini 2021 sonundan bu yana Galata Wind Enerji A.Ş.’de Yatırımcı İlişkileri ve Sürdürülebilirlik Direktörü olarak sürdürüyor. Rüzgar ve güneş santralleri ile yenilenebilir enerji üretimi faaliyetlerinde bulunan Galata Wind, Nisan 2021’de halka açılmış olup Türkiye’nin ilk yeşil halka arzı olarak biliniyor. Müge Yücel görevi kapsamında finansal ve sürdürülebilirlik iletişimi, hissedar tabanın genişletilmesi, kurumsal analistlere şirketin tanıtılması, yatırımcılarla etkileşim kurulması ve kurumun global finans topluluğundaki görünürlüğünün artırılması gibi sorumluluklar üstleniyor. Müge Yücel ayrıca Kurumsal Yönetişim ve Sürdürülebilirlik Komitelerinin üyesi olarak şirketin tüm kurumsal yönetişim konularında bilgilendirilmesini sağlamak, en iyi uygulamaları geliştirmek ve Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Derecelendirme sürecini koordine etmek gibi çalışmalarda bulunuyor. Şirketin uluslararası sürdürülebilirlik standartları ve ilkeleriyle uyumunu sağlamak, sürdürülebilirlik derecelendirmelerini yönetmek, sürdürülebilirlik analistleri ve yatırımcılar için iletişim noktası olmak da Yücel’in sorumlulukları arasında yer alıyor.
Galata Wind'e katılmadan önce Volkswagen Grubu markalarının Türkiye'deki tek yetkili ithalatçısı ve distribütörü olan Doğuş Otomotiv'de çalışan Müge Yücel yaklaşık 14 yıl yatırımcı ilişkileri bölümünün yöneticiliğini üstlendi. Şirketten ayrılmadan önceki süreçte hisse senedinin genel hareketliliğini %14 oranında azaltmayı ve halka açık hisseler içinde ABD'li hissedarların payını %20'den %60'a çıkarmayı başardı. Ayrıca şirketin Kurumsal Yönetim Notunu sürekli yükselterek yedi yıl Türkiye'nin ilk üç şirketi arasında yer alması gibi başarılara da imza attı. Doğuş Otomotiv'den önce Mediterranum AG adıyla Berlin merkezli bir şirket kuran Müge Yücel, Türk Rivierası olarak bilinen bölgede destekli yaşam tesisleri inşa etmek üzere 25 milyon € ara finansman sermayeli bir proje geliştirdi. Çalışma hayatının ilk yıllarında, ABD'de yaşadığı dönemde proje finansmanından pazarlama ve danışmanlığa kadar çeşitli rollerde görev yaptı.
Türkiye Yeni Yatırımcı İlişkileri Derneğinde (TÜYİD) yönetim kurulu üyesi olarak görev yapan Müge Yücel aynı zamanda Türkiye Kurumsal Yönetim Derneğinin (TKYD) üyesi olup her iki derneğin çalışmalarında aktif rol alıyor.
Yüksek öğrenimini ABD’de tamamlayan Müge Yücel, Michigan State University’den pazarlama dalında lisans ve Walsh College of Accountancy and Business Administration'dan uluslararası yönetim ve finans alanında master diplomalarına sahip bulunuyor. Yücel’in ayrıca Yönetim, Risk ve Uyum Uzmanı sertifikası ve Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 3, Kurumsal Yönetim Derecelendirme, Türev Araç ve Kredi Derecelendirme lisansları bulunuyor.
En büyük tutkularından biri uzun seyahatlere çıkmak olan Müge Yücel amatör fotoğrafçılık becerilerini kullanarak deneyimlerini belgelendirmekten keyif alıyor.
EN
Müge Yücel is director of investor relations and sustainability at Galata Wind Enerji AS. Galata Wind is a renewable energy producer with wind and solar plants. It is known as the first green IPO in Turkey and went public in April 2021. Müge is responsible for financial and sustainability communications as well as shareholder engagement and outreach. She is responsible for telling the company's story to sell-side analysts, engaging investors and increasing the company's visibility in the global financial community. Müge is a member of the Corporate Governance and Sustainability Committees. Her role is to advise the company on all corporate governance issues, improve the application of best practices, and coordinate the corporate governance compliance assessment process. She is also responsible for ensuring that the company complies with international sustainability standards and principles, manages sustainability ratings and acts as a point of contact for sustainability analysts and investors.
Müge joined Galata Wind from Dogus Otomotiv, the exclusive importer and distributor of Volkswagen Group brands in Turkey, where she headed the investor relations department for 14 years. Before leaving the company, she reduced the overall volatility of the stock by 14% and increased the share of U.S. shareholders from 20% to 60% of the total free float. She also succeeded in continuously improving the company's corporate governance rating, making it one of the top three companies in Turkey for seven years. Prior to joining Dogus Otomotiv, she founded her own company Mediterranum AG, a Berlin-based project financed with € 25 million in mezzanine capital to build assisted living facilities on the Turkish Riviera. Prior to that, Müge held a number of positions ranging from project finance to marketing and advisory roles while living in the U.S
Müge is a member of the Board of Directors of the Turkish IR Society. She is also a member of the Turkish Corporate Governance Association.
Müge holds a BA in Marketing from Michigan State University. She also holds a Master's degree in International Management and International Finance from Walsh College of Accountancy and Business Administration. She is also certified as a Governance, Risk and Compliance Professional. In addition, she holds licenses for Level 3 Capital Markets Activities, Corporate Governance Rating, Derivatives and Credit Rating. Yucel enjoys extensive travel and documents it with her skills as an amateur photographer.
Doç. Dr. Necla İ. Küçükçolak
Türkiye Ürün İhtisas Borsası (TÜRİB), Genel Müdür Yardımcısı
Doç. Dr. Necla İ. Küçükçolak
Türkiye Ürün İhtisas Borsası (TÜRİB), Genel Müdür Yardımcısı
TR
Necla İ. KÜÇÜKÇOLAK 1969 yılında Adapazarı’nda doğdu. 1991 yılında İstanbul Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümünden mezun oldu. Aynı üniversitede “Para-Banka” yüksek lisans (1992) ve doktora (1998) programlarını tamamladı. Ayrıca, Avrupa Birliği Jean Monnet Bursu ile İngiltere’de Reading Üniversitesi İşletme Bölümünde “Uluslararası Menkul Kıymetler, Yatırım ve Bankacılık Yüksek Lisans Programını” (2005) ve ABD’de Harvard Üniversitesi Kennedy School’da “Kamu Yönetimi Yüksek Lisans Programını” (2010) tamamladı.
Çalışma hayatına 1991 yılında Pamukbank’da (2002’de Halkbank’a devroldu) Hazine Bölümünde Dealer olarak başladı. Bankadan 1993 yılı sonunda ayrılarak Borsa İstanbul’da (eski adı İstanbul Menkul Kıymetler Borsası-İMKB) çalışma hayatına devam etti. Borsada 1993-2011 yılları arasında Kotasyon, Uluslararası Pazar, Risk Yönetimi bölümlerinde uzman ve yönetici kademelerinde görev üstlendi, yabancı menkul kıymetlere (depo sertifikası, Eurotahvil) yönelik piyasalar ile Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasasının kuruluşu çalışmalarında yer aldı. Borsadan sonra Takasbank’da çalışma hayatına devam eden KÜÇÜKÇOLAK, 2012-2019/04 döneminde Takasbank’da dış ilişkiler ile dış işlemler, türev araçlar (BİAŞ VİOP, KASİ), enerji (EPİAŞ) ve emtia (BİAŞ KMTP, ELÜS) takas operasyonlarından sorumlu direktörlük yaptı, Banka APKO-Aktif Pasif Komitesi dahil çeşitli iç ve dış komitelerde üyeliklerin yanı sıra ulusal ve uluslararası organizasyonlarda Bankayı temsil etti. KÜÇÜKÇOLAK 2019 yılı Mayıs ayından itibaren faaliyete geçirilmesi sürecinde kurucu ekipte yer aldığı TÜRİB’de çalışmaya başlamış olup, halen piyasa operasyonları, piyasa gözetim ve kurumsal ilişkilerden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Evli ve iki çocuk annesidir.
EN
Necla İ. KÜÇÜKÇOLAK was born in Adapazarı in 1969. She graduated from the Department of Economics (English) at Istanbul University in 1991. At the same university, she received her MA (1992) and a Ph.D. (1998) degrees in “Money and Banking”. Additionally, she completed the International Securities, Investment, and Banking MSc degree program in the Department of Business Administration at Reading University/UK, with a Jean Monnet Scholarship (2005), and a Mid-Career Master in Public Administration degree program at Harvard University's Kennedy School/USA (2010).
She began her professional career at Pamukbank (which merged with Halkbank in 2002) in 1991 as a Dealer in Treasury. She left Pamukbank at the end of 1993 to join Borsa Istanbul (formerly named Istanbul Stock Exchange-ISE), where she worked in various capacities within the Listing, International Market, and Risk Management Departments between 1993 and 2011. She was also a member of the study group on the establishment of the Foreign Securities Market for depository receipts and Eurobonds, as well as the Futures and Options Market. She left ISE and joined Takasbank, the İstanbul Settlement and Custody Inc., at the end of 2011. She served as the director in charge of foreign affairs and foreign securities, derivatives, energy, and commodity clearing and settlement operations at Takasbank from 2012 to April 2019. She was a member of ALCO and other internal and external committees, representing Takasbank in various domestic and international organizations. In May 2019, she joined TMEX as a founding member and continues to serve as the Executive Vice President responsible for market operations, market surveillance and corporate affairs. She is married and has two children.
Olcay Nacar
Arkhe İletişim Danışmanlığı, Kurucu Ortak
Olcay Nacar
Arkhe İletişim Danışmanlığı, Kurucu Ortak
TR
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü'nden 1995 yılında mezun oldu. Gazeteciliği TRT Haber Merkezi’nde muhabir olarak başladı. Sonra sırasıyla Akşam Gazetesi, Ekonomik Trend, Borsacı, Para ve TekBorsa gibi dergilerde çalıştı. İktisat Gazetesi, Radikal ve Sabah gazetelerinde ekonomi muhabirliği ve editörlüğü yaptı. PR kariyerine 2005 yılında Zarakol İletişim’de başladı daha sonra, Excel, Medyaevi, Grup7, Bersay ve Effect BCW gibi önde gelen iletişim danışmanlık ajanslarında medya ilişkileri danışmanı ve medya ilişkileri yöneticisi olarak çalıştı. Şu anda ARKHE İletişim Danışmanlığı’nda kurucu ortak olarak çalışmaktadır. Kurumsal ve marka iletişiminde medya ilişkileri, kriz iletişiminde uzmanlığı bulunuyor. Ulusal ve uluslararası pek çok firmaya danışmanlık vermiştir.
Özkan İlkay Kızıltoprak
Merkezi Kayıt Kuruluşu, Piyasa Operasyonları Genel Müdür Yardımcısı
Özkan İlkay Kızıltoprak
Merkezi Kayıt Kuruluşu, Piyasa Operasyonları Genel Müdür Yardımcısı
TR
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun olan Özkan İlkay Kızıltoprak, profesyonel hayatının büyük bir kısmına Citibank A.Ş.’de sermaye piyasalarından sorumlu “Operasyon Grup Başkanı” olarak devam etmiştir. Profesyonel kariyeri sırasında farklı şirketlerde ve dönemlerde yurtdışı görevlerinde de bulunan Kızıltoprak, Merkezi Kayıt Kuruluşu’na katılmadan önce sermaye piyasalarına ürün geliştiren teknoloji şirketlerinde iş geliştirme ve operasyonel mükemmellik alanlarında direktörlük görevlerini yürütmüş, aynı zamanda da danışmanlık ve eğitim vermiştir.
Sermaye piyasalarında hisse senetlerinden üç sıfır atılması, menkul kıymet alım-satım vergisi işleyişinin saklamacı kuruluşlarda yapılandırılması, Takasbank, MKK ve Saklamacı Bankalar SWIFT entegrasyonunun kurulumu, MKK DİBS Kaydileştirme çalışmalarında banka saklama kuruluşları arasındaki işleyişin oluşturulması vb. birçok sermaye piyasası projesini yürütmüştür. Bunun dışında Bankalar Birliği çatısı altında Vostro ödemeleri alt çalışma gruplarında birçok projeye de destek vermiştir.
Sayın Kızıltoprak, Sermaye Piyasası Düzey 3 ve Türev lisanslarına sahip olup, Veri Tabanı Yönetimi ve Raporlaması ile Büyük Veri konularında sertifikaları bulunmaktadır.
Özkan Kızıltoprak, 07.10.2020 tarihi itibarıyla Merkezi Kayıt Kuruluşu Piyasa Operasyonlarından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktadır.
EN
Özkan İlkay Kızıltoprak received his bachelor’s degree from Istanbul University’s International Relations Department. He spent most of his career working as the Group Head of Capital Markets Operations at Citibank Turkey A.Ş. During his professional career, Mr. Kızıltoprak worked at various companies responsible for international roles. Before joining to Merkezi Kayıt Kuruluşu, Mr. Kızıltoprak worked at several financial technology companies, which are specialized at capital markets solutions, as the Director responsible for the business development and operational excellence, in addition to advisor and trainer roles.
Özkan Kızıltoprak also led many capital market projects such as; “removing three zeros from BIST Equity Indexes, structuring of capital gains and withholding-tax implications on custodian banks, SWIFT integration between Takasbank, MKK and a custodian bank, establishing operational flows between custodian banks for the dematerialization of the Government Debt Securities (GDS)” and etc. Additionally, he also supported efforts on various projects in the sub-group of Vostro account payments at The Banks Association of Turkey.
Özkan İlkay Kızıltoprak holds Capital Market Level 3 and Derivative Instruments licenses, in addition to the certificates he holds in using Business Intelligence Reporting and Big Data.
Mr. Kızıltoprak assigned as the Executive Vice President responsible for Market Operations at Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş. on 07.10.2020.
Prof.Dr. Sinan Alçın
4ware Araştırma, Kurucu
Prof.Dr. Sinan Alçın
4ware Araştırma, Kurucu
TR
Kırklareli Üniversitesi öğretim üyesi Alçın, gelişme iktisadı alanında profesördür. Temel çalışma alanları arasında, sanayi ve teknoloji iktisadı, istihdam politikaları ve küresel ekonomi bulunmaktadır. Çalışma alanlarında çok sayıda kitap, makale ve araştırması bulunan Alçın, uluslararası ve ulusal endeksli bilimsel dergilerde hakemlik yapmaktadır. Sanayi 4.0 konusunda sanayi ve hizmet sektörleri için durum analizi gerçekleştiren bir test de (test4ware) geliştiren Alçın, Next Leaders Club (NLC) Lider Partneridir.
Ulusal ve uluslararası makro ekonomi konularında TV yorumculuğu yapan Alçın, gazete ve dergilerde de alanına ilişkin yazılar yazmaktadır.
Sinan Alçın, ekonomi ve yönetim danışmanlığı yanında bağımsız yönetim kurulu üyeliği görevlerinde de bulunmaktadır.
EN
Alçın is faculty member at Kırklareli University, and professor of development economics. His main areas of study include industrial and technology economics, employment policies, and the global economy. Alçın, who has many books, articles, and researches in his field of study, works as a referee in international and national indexed scientific journals. Alçın, developing a test (test4ware) that performs situation analysis for industry and service sectors on Industry 4.0, is the Leaders of Next Leaders Club (NLC).
Alçın, who is a TV commentator on national and international macroeconomic issues, also writes articles related to his field in newspapers and magazines.
Sinan Alçın is also an independent board member in addition to economics and management consultancy.
Tuğba Oğan
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Kurumsal İletişim Müdürlüğü, Müdür
Tuğba Oğan
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Kurumsal İletişim Müdürlüğü, Müdür
TR
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi lisans mezuniyeti sonrası, İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi ve Planlaması yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. 2000 yılında İngiltere, MLS College Halka İlişkiler, Reklam ve İletişim programı ile 2015 yılında Bilgi Üniversitesi, Betül Mardin ile Halkla İlişkiler Sertifika Programlarını tamamlamıştır. Marka İletişimi ve Yönetimi alanındaki ikinci lisans eğitimini 2021 yılında bitirmiştir. 2000 yılından itibaren Eğitim, İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim alanlarında çeşitli kurumlarda çalışmıştır.
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği 2004-2012 yılları arasında Eğitim Müdürlüğünde çalışmış, 2013 yılı itibariyle aynı kurumda Kurumsal İletişim Müdürü olarak görevini sürdürmektedir.
EN
After graduating from Yıldız Technical University, Faculty of Educational Sciences, she completed her master's degree in Human Resources Management and Planning at Istanbul University, Faculty of Business Administration. She completed MLS College Public Relations, Advertising and Communication program in England in 2000 and Public Relations Certificate Programs with Bilgi University, Betül Mardin in 2015. She graduated from her second undergraduate degree in Brand Communication and Management in 2021. Since 2000, she has worked in various institutions in the fields of Education, Human Resources and Corporate Communications.
Oğan worked in the Education Directorate of the Turkish Capital Markets Association between 2004-2012, and as of 2013, she has been working as the Corporate Communications Manager in the same institution.
Ülkü Güveli
ATP Tradesoft B2C Direktörü
Ülkü Güveli
ATP Tradesoft B2C Direktörü
TR
1976 İstanbul doğumlu olan Ülkü Güveli, 1998 yılında Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümünden mezun olduktan sonra aynı yıl Ata Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş.’de Management Trainee olarak profesyonel çalışma hayatına başlamıştır. 14 yıl aynı kurumda Yurtiçi Satış alanında çeşitli kademelerde ve projelerde görevde bulunduktan sonra 2012 yılı içerisinde Burgan Yatırım Menkul Değerler A.Ş.’ye geçerek 2017’den 2021 Kasım ayına kadar Burgan Yatırım’ın Hazine Yönetimi ve Yurtiçi Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürütmüştür. TSPB Aracı Kurumlar Meslek Komitesi üyeliği gibi sektöre katma değerli sorumluluklar da üstlenmiştir.
2021 Kasım ayından itibaren ATP Tradesoft bünyesinde B2C Çözümleri Direktörü olarak sermaye piyasalarındaki tecrübelerini teknoloji ile birleştiren projelerde görev almaktadır.
EN
Ülkü Güveli was born in Istanbul in 1976. After graduating from Anadolu University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Economics in 1998, he started her professional career as a Management Trainee at Ata Investment Securities. After working at various levels and projects in the field of Domestic Sales at the same institution for 14 years, he transferred to Burgan Investment Securities in 2012 and served as Burgan Investment's Assistant General Manager responsible for Treasury Management and Domestic Sales from 2017 to November 2021.
He also implied value-added responsibilities in the sector, such as being a member of the TSPB Intermediary Institutions Professional Committee. As of November 2021, he has been working in projects that combine his experience in capital markets with technology as B2C Solutions Director at ATP Tradesoft.
Yonca Topkara
Yapı Kredi Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Pazarlama Müdürü
Yonca Topkara
Yapı Kredi Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Pazarlama Müdürü
TR
2000 yılında Yapı Kredi Yatırım Menkul Değerler A.Ş.’de başladığı sermaye piyasaları kariyeri, 23 yıldır çalışanı olmaktan gurur duyduğu aynı kurumda devam ediyor.
Sermaye piyasalarının dijitalleşme sürecinde Yapı Kredi Yatırım’ın dijital işlem kanallarının ve web sitelerinin geliştirilmesi ve sürekliliği süreçlerinde görev aldı.
Müşteri tabanının genişlemesine bağlı olarak değişen müşteri taleplerini karşılamak ve finansal okuryazarlığa katkı sağlamak üzere hayata geçirilen Yapı Kredi Yatırım Dünyam uygulamasının fikir, tasarım, geliştirme, iletişim, mevzuat, süreçlerine liderlik ederek önemli sorumluluklar üstlendi.
2022 yılından beri Yapı Kredi Yatırım Pazarlama Müdürü olarak görevine devam ediyor.
Aynı zamanda Yapı Kredi Bankacılık Akademisi eğitmenidir.
Marmara Üniversitesi Satış Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yönetim ve Organzisyon bölümlerinden mezun oldu. Marmara Üniversitesi Üretim Yönetimi ve Pazarlama Yüksek Lisansı yaptı.
EN
In 2000, she started her capital markets career in Yapı Kredi Invest and continues her career at the same institution.
During the digitalization process of capital markets, she took part in the development and continuity of Yapı Kredi Invest's digital trading channels and websites. She assumed important responsibilities by leading to the idea, design, development, communication and legislation processes of Yapı Kredi Yatırım Dünyam application which was launched to meet changing customer demands due to the expansion of the customer base and to contribute to financial literacy.
As of 2022, she has been working as Yapı Kredi Invest Marketing Manager.
She is also the instructor of Yapı Kredi Banking Academy.
She graduated from Marmara University Sales Management and Anadolu University Management and Organization departments. She earned a Master of Product Management and Marketing degree at Marmara University.